Romania ipocrita

Posted on Updated on


   Romanul vede si aude in mass media despre criza financiara si incepe sa creada ca o sa cada cerul pe el. Toata lumea se vaita si iti arunca in fata motivul crizei. Trebuie sa spun de la inceput ca maxim 10 % dintre romani isi dau seama de ce a pornit criza si cu ce se mananca.
   Dar las toate acestea in seama bancherilor si analistilor si ma intorc spre subiectul acestei postari: ipocrizia romanului. Am impresia ca traiesc in Africa, unde toata averea unei tari se masoara in cateva vite. Romanii nu au bani, dar cumpara.
    Electrocasnice, mobila si masinile au facut cu ochiul romanului si au fost luate acasa. Si este criza. Nu inteleg cum merge treaba asta. Stiu oameni ce au intarziat cu datoriile si apoi la o luna si-au luat masina. Cum vine asta? Simplu. Se foloseste criza pentru interes propriu si atat. Ai bani de dat? Spune ca este criza si vei fi lasat in pace.
    In timp ce un post de televiziune anunta calamitatile financiare ce vor lovi Romania, un alt post arata ca pe malul Marii Negre turistii au venit in numar record. Unde dracu’ este criza? Si nu imi spuneti ca au venit straini sau ca a fost ieftin. Sunt motive penibile.Mi se pare ca a luat nastere un trend. Sa te vaiti de criza chiar daca suferi sau nu. Pentru roman este criza pentru ca nu are o vila, o masina cu spoiler imens si o piscina. 
   Ce ma enerveaza si mai rau este faptul ca apar in presa personaje ce se plang de criza, vorbind dintr-un Mercedes. Baieti sau fetitite ce consuma banii parintilor si inunda televizoarele cu traiul lor trist. Nu isi mai permit excursii la Saint-Tropez si merg pe litoralul nostru. Vai ce tragedie!
     Nu spun ca in Romani  curge lapte si miere, dar ar fi bine sa nu exageram cu impactul pe care l-a avut criza si sa nu folosim acest eveniment ca o carja a nesimtirii.  Exista oameni ce simt in fiecare zi ce inseamna criza atunci cand nu au ce sa puna pe masa copiilor.
Advertisements

Hai bine... comenteaza.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s