Obositi

Posted on


Am iesit de la serviciu la ora 18. A fost una dintre zilele in care am simtit cum oboseala si stresul pun stapanire pe mine. Si mergand agale spre casa, m-am urcat in tramvaiul aglomerat si ma chinuiam sa citesc cartea in lumina proasta.

Langa mine 2 doamne pe la 40-45 ani, corporatiste dupa imbracaminte. Una dintre ele povestea cum a fost vacanta in Elvetia. Apoi schimband subiectul ii spune celeilalte cat de rusine i-a fost cand a auzit de la receptionera hotelului ca sunt proteste la noi in tara. Citez din memorie “parca eram o tara d-aia de mana a 3 a”. Cealalta doamna ii raspunde ca au fost doar pusti care nici nu stiau ce cer.

M-am simtit ca cineva mi-a dat un pumn in stomac. Mi-a fost sila de faptul ca sunt conational cu asemenea specimene. Mi-am dat seama ca uneori chiar nu merita sa strigi pentru schimbare la varf cand cei de jos gandesc asa.

S-a cerut schimbarea sistemului care face mii de tineri sa plece din tara. Vrem sa plecam de bine? Nu, vrem sa plecam pentru ca nu vrem sa fim indatorati la banca 30 de ani pentru o casa. Pentru ca nu vrem sa dam spaga pentru fiecare foaie, act sau adeverinta cand deja ne platim taxele. Nu vrem sa muncim 45 de ani, ca mai apoi sa ne chivernisim fiecare banut. Nu vrem sa aplicam la 100 de firme, ca poate cuiva ii place fontul pe care il folosim in CV si nu ce scrie in el.

Vrem ca tragedia din Colectiv sa nu mai aiba loc, nu pentru ca patronii inchid cluburile, ci pentru ca institutiile statului au controlat intr-un mod corect restul de localuri. Nu vrem scuze si legi tardive, ci preventie si corectitudine. Eu unul nu vrea sa ma duc intr-un club, biserica, scoala etc si sa ma uit cate stingatoare si iesiri de urgenta exista. Vreau sa stiu ca pot sa intru cu cea mai mare incredere, pentru ca cineva isi face treaba intr-un mod profesionist.

Astea ar fi doar cateva motive pe care eu le-am avut atunci cand am iesit. Altii au avut alte motive, cum este si normal. Nu am fost platit cand am iesit. Am iesit pentru ca au murit oameni din cauza unui sistem. Dar sistemul este compus din oameni, probabil care cand gandesc ca dumneavoastra.

Daca dumneavoastra, doamnelor vi se pare ca totul merge struna la noi, mi-e mila de noi, ca popor.

Hai bine... comenteaza.

