Noapte.

Posted on


Am auzit despre tragedia de la Colectiv sambata dimineata. De atunci si pana astazi nu am fost bun de nimic. Nu am avut pe nimeni cunoscut acolo, dar nu imi venea sa cred ca au murit atat de multi tineri intr-un mod groaznic.10246612_1045310505509534_603055157910433321_n

Am citit marturiile supravietuitorilor si pe cele ale salvatorilor. Erau atat de puternice cuvintele lor incat simteam durerea, disperarea si neputinta. Nu am avut curaj sa dau drumul la televizor decat foarte tarziu. Simteam ca nu am puterea de a vedea imaginile.

Am plans cand am citit marturia asistentei de pe ambulanta, am plans cand am vazut videoclipul cu pompierul si am plans cand vedeam parintii ce isi cautau copiii. Am simtit atunci o dragoste pentru ei, ca si cum ar fi fost ai mei. Oameni ce au vorbit cu copiii lor seara, ca de dimineata sa ii ridice de la morga. As fi vrut sa ii imbratisez. Am vazut lacrimile mamei mele si mi-am dat seama ca erau de durere pentru cei care si-au pierdut fii si fiice, dar si de recunostinta pentru ca nu am fost eu.Nu pot sa imi imaginez durerea unui parinte de a-si ingropa copilul sau copii.

Apoi am trecut la furie, impotriva celor ce au dat autorizatii, impotriva celor ce au controlat clubul si celor care au organizat evenimentul. Dar cand furia mea s-a potolit mi-am dat seama ca putea sa fie oricare dintre sutele de cluburi din Bucuresti, poate chiar si din tara. Putea sa fie un bal de boboci, un bal de absolvire sau o seara in care un artist strain celebru venea in Romania. La fel de bine putea sa fie un autobuz sau tramvai, fara revizie tehnica vechi de 30 de ani, unde stam ca sardinele.

Au avut nesansa de a isi dori o seara relax si de timp petrecut cu prietenii. Si acum plangem pentru ei.

P.S. Am fost impresionat de solidaritatea oamenilor din Bucuresti si din tara. Asta imi arata ca mai sunt oameni buni printre noi ce stiu sa se mobilizeze in cazuri grave.

P.P.S. Stiu ca ar fi trebuit sa ma opresc aici dar nu pot sa nu transmit ceva celor ce au pus tragedia pe seama “muzicii satanice” si a Halloweenului. Sunteti niste jeguri de oameni. Sper sa existe Dumnezeul vostru si sa va pedepseasca exact conform moralei crestine.

Hai bine... comenteaza.

