Mandria de a fi roman

Posted on


Am auzit recent oameni ce se mandreau pentru ca sunt romani. O mandrie enorma pentru tricolor si patria numita Romania. Am intrebat ca tot omul care ar fi motivul de mandrie si am primit multe motive. In principal frumusetea tarii, bogatiile ei si istoria ei bogata.

Ei bine eu nu prea inteleg toata treaba asta. Eu nu pot spune cu mana pe inima ca sunt mandru pentru ca sunt roman. Mi se parea de-a dreptul pueril ideea asta fara un context. Nu am avut vreo putere de decizie atunci cand m-am nascut. M-a facut saraca mama aici si nu in Germania sau Barbados. Deci cum as putea eu sa fiu mandru ca sunt roman doar pentru ca m-am nascut aici si nu dincolo? Pentru umila mea persoana asa si ursii polari pot fi mandri ca s-au nascut la Polul Nord. La fel de fara sens mi se pare si ideea de a fi mandru de sexul tau. Pai crezi ca inainte sa ma nasc am bifat undeva ce organe genitale as vrea intre picioarele mele?http://www.motivationblog.org/proud-become/

Cat despre bogatiile tarii si istoria ei am tinut sa reamintesc mandrilor compatrioti ca mai toate popoarele detin ambele. Este adevarat ca unii au o istorie mai scurta, dar poate mai importanta pe plan mondial. Bogatia tine de cine o priveste; noi ne gandim la munti, mare si paduri bogate (sau ce a mai ramas din ele). Sauditii se gandesc la petrol si nisip pentru insule artificiale. Cine are oare dreptul de a fi mai mandru?

Dar sunt uneori mandru ca sunt roman si nu are nicio legatura cu un sistem de guvernamant sau cu locatia. Ci mai degraba sunt mandru de oamenii ce fac ceva cu adevarat extraordinar. Simona Halep, Hagi, Nadia Comaneci sunt doar cateva exemple ce au ajuns si la mine. Sunt total neinformat de multi altii, spre marea mea rusine. Mandria nu are legatura neaparat cu succesul imediat. Mai degraba sunt mandru ca doresc sa-i invete pe altii, sa transmita mai departe iubirea lor spre un domeniu. Isi doresc un viitor mai bun pentru generatiile viitoare. De genul asta de romani sunt mandru.

De baiatul ce ajuta o batranica sa ridice plasele in autobuz, de fata draguta ce ridica un ambalaj de pe jos si il arunca la cosul de gunoi. De profesorul ce in ciuda unui salariu mic se incapataneaza sa predea cat mai bine. De doctorul ce nu primeste spaga pentru fiecare reteta pe care o scrie. De voluntarii ce renoveaza case de copii sau parculete. De oamenii ce creaza in cele mai vitrege conditii.

Ei sunt motivele pentru ca sunt mandru ca sunt roman.

4 thoughts on “Mandria de a fi roman

    Zorin Diaconescu said:
    31 July 2014 at 17:58

    Prima şi singura formă a mândriei naţionale e respectul pentru naţiune, adică strădania de a face ceva pentru naţiune, de a nu o face de râs.
    Din păcate tema naţională a devenit un fel de accesoriu monden al campaniilor electorale şi un soi de decor la unele petreceri.
    Aşa se pot demonetiza cele mai nobile idei.

    Like

      macau ionut responded:
      31 July 2014 at 18:08

      Excelent comentariu. Eu nu am vrut sa mai spun de clasa politica pentru ca este de-a dreptul dezgustatoare fata de orice frumos si nobil cum bine ati spus.

      Like

    Lavinia Humeniuc said:
    3 August 2014 at 15:59

    Imi place ce citesc si ma bucur ca esti mandru pentru lucrurile care chiar conteaza.

    Like

Hai bine... comenteaza.

