Prin ochii altcuiva

Posted on


Sunt nascut in Bucuresti si crescut aici. Fac 24 de ani in curand si sincer pot spune ca nu imi place orasul asta. Este murdar, aglomerat si sufocant in timpul verii. O monstruozitate gri sau portocalie, in functie de regimul ce l-a construit sau renovat. Si cel il face de-a dreptul insuportabil ? Oamenii ce traiesc aici.14p-ta_palatului_regal_cafeneaua_si_hotelul_high_life1

Cei din provincie vad bucurestenii ca pe niste primitivi ce arunca gunoaie pe jos, vorbesc rastit si conduc haotic. Si eu dreptate sa spuna toate asta. Dar sunt si multi acuzatori, ce vrajiti de mirajul capitalei ajung sa faca aceleasi lucruri detestabile dupa cativa ani.

Dar are si orasul asta lucrurile lui frumoase. Trebuie sa fie insa cineva indeajuns de entuziasmat incat sa te faca sa vezi. Cum am patit eu ieri, cand am devenit ghid pentru o zi. Sunt cladiri frumoase in Bucuresti si oameni ce inceaca sa le redea demnitatea.

Nu doar cladirile din Centrul Vechi, ce au o istorie incarcata in spate sunt punctul principal de atractie. Chiar si stradutele mici si intortochate spun despre oamenii ce locuiau acolo, de unde veneau si cum isi duceau ei viata de zi cu zi.  Mergand pe acelasi fir, am trecut pe langa cladirea BNR sau Palatul CEC de zeci de ori. Niciodata nu am ridicat ochii sa vad frumusetea detaliilor si parfumul vremurilor vechi.

Cercul Militar, Cismigiul, Beraria Gambrinus sau Hotelul Capsa sunt adevarate bijuterii arhitectonice.  Si si-au pastrat puterea aceea de a te face sa te simti ca in micul Paris. Atmosfera de la inceputul secolului trecut trebuia sa fie una de basm.Cu oameni simbol ce le treceau pragurile, creand istorie.  Astazi sunt doar petice pe o harta mohorata a unui Bucuresti modern din otel si ciment.

Nu imi place mai mult astazi orasul. Dar ma bucur sa stiu ca inca ma pot simti bine in el. Ca sunt locuri ce rezoneaza cu ideea mea de oras.

5 thoughts on “Prin ochii altcuiva

    Alexandra S. said:
    15 April 2014 at 21:50

    Asa, asa. Te-am facut sa-ti placa orasul tau natal hihi :))

    Like

      macau ionut responded:
      16 April 2014 at 6:12

      Nu 😛 Doar m-ai facut sa nu il mai urasc asa tare 😀

      Like

        Alexandra S. said:
        18 April 2014 at 15:03

        nu e adevarat, il iubesti.

        Like

          macau ionut responded:
          18 April 2014 at 16:44

          Ca sa citez pe altcineva “nu e adevarat, (tu) il iubesti” . Lucru pe care, evident l-am observat

          Like

            Alexandra S. said:
            20 April 2014 at 15:17

            cine nu l-ar observa .. :))

            Like

Hai bine... comenteaza.

