Vis de copil

Posted on Updated on


Ne-am grabit sa crestem atunci cand nu era cazul. Ne doream sa fim oameni mari, orice ar fi insemnat asta in mintea noastra de copii. Probabil libertatea de a sta pe strada pana la ce ora vrem alaturi de prietenii nostrii. Sau poate puterea de a manca ciocolata in orice moment al zilei, fara sa te ascunzi sau sa te simti vinovat.sotron

Si pentru ca am cerut cu fiecare lacrima datorata unui refuz bazat pe varsta, viata ne-a oferit ce am cerut. A lasat anii sa curga mai repede si ne-a transformat incet in oameni mari. Pe unii i-a luat prin surprindere, altii stateau ferm pe pozitii in fata unui calendar asteptand ca o data scrijelita sa le ofere legalitatea drepturilor. Brusc eram oameni in toata firea si nu dupa putin timp ne-am dat ce paradis am pierdut.

Am renuntat la adevar si logica simpla, inlocuindu-le de cele mai multe ori cu minciuna si cai intortocheate. Am devenit mai rigizi in gandire, blamand imaginatia si visurile drept lucruri ce ne tin in urma si ne indeparteaza de la scopurile noastre. Ai crede ca aceste teluri sunt acelea simple pe care le-am plasmuit in cele mai sincere momente ale copilariei noastre. Dar te-ai insela, caci ne-am schimbat atat modul in care sa ajungem la tinta, dar si tinta in sine. Nu mai dorim sa schimbam lumea in mai bine, sau sa fim noi implinirea dorintelor si pasiunilor noastre.

Totul se rezuma acum la lucruri materiale, pe care le putem cuantifica si cumpara cu bani. Aceste mici hartii ce ne hotarasc acum destinul, mentalitatea si chiar oamenii cu care ne inconjuram. Cat de prosti eram noi cand aceptam in jocurile noastre pe oricine. Astazi trebuie sa posede cateva carduri si legaturi cu oameni cu bani, altfel nu ne ajuta cu nimic. Caci si asta este de o importanta capitala; sa folosim oamenii din jurul nostru ca pe niste trepte. Sa-o incovoiam si sa urcam pe spatele lor tot mai sus, fara o privire in urma.

Daca ne-ar vedea versiunile noastre mai tinere si mai nevinovate, cred ca ne-ar intoarce spatele dezgustati de cum ne “traim” Β viata. Poate deja va ganditi sa-mi spuneti ca nu poti sa nu te maturizezi si sa traiesti ca la 5 ani. Sunt de acord cu asta. Dar trebuia sa renuntam la valorile simple, sa inchidem copilul din interior si sa-l schingium pentru ca nu renunta la idealuri?

Am uitat de ce ne-am dorit atat de mult sa crestem. Sa ne facem propriul nostru drum intr-o viata mai buna. Β Fara sa renuntam la copilul din noi.

21 thoughts on “Vis de copil

    Pinky Rainbow said:
    16 March 2014 at 21:46

    Daca m-ar intalni versiunea mea mai tanara, iti spun sincer ca nu mi-ar intoarce spatele. Nu am devenit persoana despre care vorbesti tu, cea cu prieteni din interes si mereu interesata de partea materiala a celor din jurul meu. Nu cred ca as putea sa ajung vreodata o asemenea persoana… Si daca ai in jurul tau astfel de oameni, mai bine pleci de langa ei.

    Like

      macau ionut responded:
      16 March 2014 at 21:56

      Inseamna ca esti o norocoasa πŸ™‚ Este usor de plecat, dar nu prea poti sa pleci de langa propria persoana, nu?

      Like

        Pinky Rainbow said:
        17 March 2014 at 0:56

        Sa inteleg ca tu esti o astfel de persoana? πŸ˜›

        Like

          macau ionut responded:
          17 March 2014 at 7:33

          Sa spunem doar ca eu mai micut nu ar fi asa fericit daca m-ar vedea πŸ˜€

          Like

            Pinky Rainbow said:
            17 March 2014 at 14:03

            Daca esti constient de acest lucru, poate ar fi bine sa mai schimbi ici, colo cate ceva…ca sa fie fericit Gabi micut daca te-ar vedea. :))

            Like

            macau ionut responded:
            17 March 2014 at 15:56

            :))) Asa zic si eu, sa fie ala mic fericit nu de alta πŸ˜€

            Like

    claura29 said:
    16 March 2014 at 22:12

    As da orice sa mai fiu macar pt o zi copil.
    Poate sunt nebuna, dar scopul meu nu este banul in viata, ci sa fac ceva pt mine si pt oamenii din jurul meu, inspecial pt cei care o duc mai rau decat mine. Sper ca intr-o buna zi, toate visele vor deveni realitate!

    Like

      macau ionut responded:
      17 March 2014 at 7:30

      Esti o fericita daca scopul nu este banul.

      Like

        claura29 said:
        17 March 2014 at 8:08

        Mersi. Nu este, pt ca vad la oamenii din jurul meu ce face banul.

        Like

    Flippi said:
    16 March 2014 at 23:19

    Aveam 8 ani iar bona mea avea 18. Imi doream foarte tare sa am si eu varsta ei. Aveam impresia ca o sa pot face tot ce vreau, ca o sa scap de parinti, de griji, de socoteli, de certuri etc. Ca o sa fiu libera. Dar mi-am dat seama ca libertatea nu inseamna nici pe departe asta. Mi-e si groaza sa ma gandesc ca mai sunt cateva luni pana la implinirea acelor 18 ani mult asteptati.. Sa ma gandesc la cum o sa fiu pe raspunderea mea, independenta, fara “mami” acolo, langa mine. πŸ™‚

    Like

      macau ionut responded:
      17 March 2014 at 7:32

      Da, cu cat esti mai aproape cu atat iti dai seama ca nu este cum ti-ai dori sa fie. Sa stii ca la mine la 18 ani nu am simtit nimic diferit, doar pe la 20 mi-am dat seama de ce se intampla πŸ™‚

      Like

        Flippi said:
        17 March 2014 at 15:54

        Mi-au mai zis si mie oameni ca la 18 ani o sa fie totul la fel si ca abia dupa ce mai cresc o sa realizez ce inseamna sa treci de la adolescenta la maturitate. Si cel mai groaznic e ca eu inca am spiritul ala de copil :)) Mi-e greu sa ma maturizez ^^

        Like

          macau ionut responded:
          17 March 2014 at 15:57

          Cu atat mai bine pentru tine. Mai greu este sa-l regasesti decat sa-l pierzi pe drum πŸ˜€

          Like

    extravita said:
    17 March 2014 at 13:23

    Nu toti au uitat, sau s-au schimbat, dar intr-adevar multi. Stii cum imi dau seama? Cand oamenii pun mereu neputintele prima oara, nu vad oportunitatea, nu mai simt ca totul este posibil, nu isi mai permit sa viseze. Si daca esti liber in gandire uneori esti luat de nebun. Bune articolele ca acesta, usor usor se petrece schimbarea πŸ™‚

    Like

      macau ionut responded:
      17 March 2014 at 13:47

      :)) Multumesc. Sa stii ca ai dreptate despre oamenii astia despre care vorbesti.

      Like

    Fizioterapie Suceava said:
    18 March 2014 at 14:03

    Foarte frumos scris! Felicitari!

    Like

    raluca said:
    9 September 2014 at 21:54

    As da orice sa mai fiu copil,cu toate ca abia asteptam sa cresc sa lucrez, sa am banii mei, sa ma marit, sa fac copii, etc. Un lucru ma bucura: Raluca mica ar fi mandra de cea mare. Am ramas cu sufletul curat, ca cel al unui copil:)

    Like

      macau ionut responded:
      10 September 2014 at 6:24

      Daca poti spune asta despre tine…este un lucru mare. Putini oameni si-au pastrat telurile copilariei si modul aparte de a fi. Felicitari!

      Like

        raluca said:
        10 September 2014 at 12:08

        multumesc. DA, defapt sunt acolo unde am vrut, aproximativ, dar asta nu inseamna ca nu as da orice sa mai fiu copil…

        Like

Hai bine... comenteaza.

