De ce ti-e frica de moarte?

Posted on


Sunt momente in viata in care te gandesti mai mult decat de obicei la mortalitatea ta. Esti o mana de om, facut din carne, fragil pana la exasperare si atat de mic in schema asta mare.1

Cel putin asta imi trece mie prin cap, atunci cand ating subiectul asta. Nu ma gandesc la cum o sa mor sau de ce ci doar la momentul ala in care te-ai transformat din viu in mort. Este o doar o clipa ce schimba starea corpului, a mintii. Si am auzit multi ce se tem de moarte. O frica d-aia paralizanta ce pune stapanire pe ei pentru toata viata si sunt eliberati doar atunci cand mor, parca tocmai pentru a spune ca “uite, aveam dreptate.”

Eu m-am gandit mult si mi-am dat seama ca nu imi este frica de moarte. Nu vreau sa fac pe viteazul sau sa vorbesc prostii. Daca viata mi-a fost data de o fiinta supranaturala, atunci are puterea sa mi-o ia inapoi cand are chef. Daca m-am nascut doar pentru ca 2-3 atomi s-au gandit sa faca o reuniune din greseala, la fel de repede se pot desparti. Si iarasi nu am nimic de zis. Viata mea, pana in momentul de fata, nu a fost una iesita din comun, dar nici nu mai am regrete. Daca as muri acum, nu cred ca s-ar schimba ceva in rau sau in bine pentru lume sau univers. Stiu, la o scala mai mica efectele se vad.

Ce ma inspaimanta cu adevarat este dupa moarte.  In cazul in care exista un Dumnezeu, atunci poate ar mai fi o sansa pentru o viata de apoi, un iad plin cu smoala sau o gradina linistita. Dar daca nu exista nimic? O descompunere lenta si distrugerea totala a tot ce ai insemnat, gandit si simtit tu vreodata. Pentru mine asta este o idee pe care nu o pot cuprinde cu mintea. Este atat de simpla, dar cu impact devastator asupra gandurilor mele. Este, poate ironia suprema pentru noi toti.

Nu mi-e frica de mesager, ci de mesajul final. De nimicul suprem.

6 thoughts on “De ce ti-e frica de moarte?

    Pinky Rainbow said:
    7 February 2014 at 20:24

    Eu sunt una din persoanele ingrozite de moarte. Atat de ingrozita incat nici nu pot sa ma gandesc la asta, nici sa vorbesc despre asta. :))

    P.S. Daca ai muri acum, s-ar schimba ceva in rau… Cine mi-ar mai face clatite?! :)) (dupa cum vezi, o dau in glume din cauza incomoditatii subiectului abordat…)

    Like

    Teonymus said:
    7 February 2014 at 22:44

    Deci, oricum ar fi, dacă crezi în Dumnezeu nu ai nimic de pierdut, dar dacă nu crezi poţi pierde totul. Îşi mai punea problema în acest mod Blaise Pascal 🙂 .

    Like

    Szasz Sebes Paul said:
    8 February 2014 at 20:55

    Mie mi-e frica fiindca nu stiu ce urmeaza dupa moarte.

    Like

    Lavinia Humeniuc said:
    8 February 2014 at 22:03

    Sa inteleg ca tu esti undeva intre exista Dumnezeu si nu exista?
    Eu sunt sigura ca exista viata de apoi, si Dumnezeu. In mod normal nu ar trebui sa ne teme de moarte, pana la urma asta este.. vine… insa nu stiu altii dar eu cand ma gandesc ca nu am sa fiu, ca inima aia o sa inceteze sa bata parca ma sperii, de ce, nu stiu de ce…poate pentru ca nu cunosc ce se afla dincolo, pentru ca si daca zici de iad de cer habar nu ai ce o sa fie.

    Like

      macau ionut responded:
      8 February 2014 at 22:14

      Exact, sunt undeva intre. Si exact asa ma simt si eu…mai mult pentru nesiguranta.

      Like

Hai bine... comenteaza.

