Bunatate

Posted on


Am auzit pe cineva ieri spunand : “Oamenii nu ar trebui sa fie buni doar de Sarbatori. Bunatatea ar trebui fie o flacara ce ne ghideaza constant.” 0b1cc0318136a02836a68f1af6496be3

Nu am apucat sa ma uit prea bine la individ, deci nu bag mana in foc ca nu era calugar, pastor sau un aurolac intelectual.  Nu ca ar fi contat prea mult, dar m-a surprins mesajul asta plin de “intelepciune”.

Pe mine unul ma enerveaza oamenii care tot ii dau inainte cu faptele bune inainte de orice sarbatoare. Daca vrei sa faci ceva pentru cineva care are nevoie, poti s-o faci fara sa te uiti intr-un calendar. Este adevarat ca impactul este mai mare intr-o perioada in care sa ai ceva pe masa este de-a dreptul vital, dar lumea s-ar bucura la fel, indiferent de data la care primeste un ajutor.

In al doilea rand, nu cred ca este necesar sa spui si altora ca tu ai fost bun. Stiu oameni ce doneaza in fiecare an mancare sau haine si am aflat doar accidental de asta. Nu vroiau sa fie aratati cu degetul, chiar daca era ceva de bine. Au preferat sa se implice personal si sa faca, nu un lucru bun, ci un lucru firesc. Au dat un lucru de folos cuiva ce chiar avea nevoie de el. Nu a fost neaparat un act de bunatate ci de ajutor pentru cineva aflat in nevoie. Nu vreau sa stirbesc din valoare gestului, dar asta nu inseamna neaparat bunatate ci constientizare.

Revenind la afirmatia initiala, eu sunt cam in dubii asa de treaba asta cu bunatatea. Imi apare in minte un film de prin 70′ in care un mafiot dona milioane de dolari unei biserici apoi iesea si impusca pe cine avea pe lista. Asta inseamna sa fii bun sau cum? Si de ce ar trebui sa fiu bun, cand nici nu imi dau seama ce inseamna asta cu adevarat?

Poate nu trebuie sa fiu invidios, ironic sau mincinos. Dar fara astea poate nu as mai fi eu. Si zic eu ca daca noi oamenii am fi mereu buni, am fi cu adevarat plictisitori. Fara rautate am avea doar oameni ce nu trebuie sa dovedeasca nimic si mai ales nimanui.

Asa ca de ce ar trebui sa fim buni mereu?

2 thoughts on “Bunatate

    mikyangel007 said:
    20 December 2013 at 13:12

    Nimeni nu este bun mereu, dar macar din cand in cand nu strica, indiferent de motivatie:)

    Like

      macau ionut responded:
      20 December 2013 at 14:50

      Corect…dar ce inseamna sa fii bun?

      Like

Hai bine... comenteaza.

